Marketing Afiliat prin direct linking sau landing page?

Aceasta e o intrebare pe care si-o pun multi incepatori si din pacate raspunsul nu e unul simplu. De fapt nu exista un raspuns clar ci depinde…

Ce este direct linking?

Direct linking in marketing-ul afiliat reprezinta metoda de promovare prin care trimiti un eventual client direct spre pagina magazinului online. Aceasta metoda se poate folosi atat in promovarea prin reclame PPC (Google, Facebook, Twitter etc) cat si in promovarea “manuala” ca sa spun asa (adaugarea de linkuri pe diferite forumuri, trimiterea lor la prieteni, postarea pe profilele de social media etc).

Avantaje

  • Trimiti potentialul client direct la magazin si astfel nu mai e distras de alte lucruri.
  • Merge bine daca magazinul spre catre trimiti posibilul client este unul foarte mare si cunoscut/lider in nisa.

Dezavantaje

  • Ai doar o singura sansa de a-l face sa cumpere. A dat click, a ajuns pe pagina magazinului si fie cumpara, fie l-ai pierdut (aici depinde si de cookie life si tipul de cumparator).
  • Necesita bani. Direct linking-ul de obicei merge mai bine atunci cand folosesti reclame platite. Poti sa promovezi si gratuit adaugand linkul tau pe unde poti dar aceasta metoda nu se poate scala. Nu ai cum de la o zi la alta sa iti adaugi linkul in de 2-3-10x mai multe locuri pe cand intr-o campanie de Google Ads doar maresti bugetul/optimizezi cativa parametrii si ajungi rapid la mai multe persoane.
  • Nu toti advertiserii accepta direct linking.
  • Daca folosesti reclame platite si nu optimizezi bine campaniile poti sa ai un ROI negativ. De exemplu daca folosesti Google Ads si adaugi cuvinte cheie care nu targheteaza un produs exact ajuta sa trimiti potentialul client spre o pagina de categorie (nu de produs). Pe langa optimizare, orice lucru poate avea un efect negativ asupra profitabilitatii (a picat situl magazinului, produsul e out of stock, s-au terminat reducerile etc).

Ce presupune metoda trecerii printr-un landing page?

Diferenta principala fata de direct linking este aceea ca potentialul client trece printr-un pas intermediar (pagina ta) inainte sa ajunga la magazinul online. Aceasta contine de obicei un review sau o prezentare a produsului cautat.

Avantaje

  • Ai sansa sa il faci sa se aboneze la newsletter-ul tau, sa dea click pe alte pagini si linkuri de afiliere sau sa te puna in bookmarks si sa revina singur.
  • Pe termen lung e o varianta mai buna pentru ca o data ce ai creat o pagina/scris un articol si ai adaugat un link de afiliere acesta ramane acolo mereu si poate sa converteasca.

Dezavantaje

  • Necesita niste cunostinte tehnice minime. Desi poti sa folosesti platformele free de generare de website-uri (wix, weebly) e mai bine sa folosesti o tehnologie la care ai mai mult control precum WordPress + domeniu propriu. In acest mod poti sa modifici orice, cum vrei si cand ai nevoie fara limitari. Daca vrei sa inveti WordPress iti recomand cursul meu.
  • Necesita extrem de mult timp pe care sa il aloci in zona tehnica, de content creation, SEO si marketing.
  • E posibil sa ai nevoie si de reclame platite, cel putin in primele luni pana cand website-ul are tractiune pe Google.
  • Totul trebuie sa arate bine si sa fie gandit. Nu vrei sa trimiti un potential client spre o pagina non-reponsive care arata ca cele din 2005 si nu inspira incredere.

Deci ce alegem?

Concluzia e ca… depinde. Eu am avut per total rezultate mai slabe prin direct linking, desi in cateva campanii si momente rezultate au fost extrem de bune pe unele nise precum electronice, asigurari sau cursuri. Prefer direct linking atunci cand cookie life-ul este mare sau magazinul este ultra-popular.

Pe partea de landing page, desi exista mai multe lucruri de care trebuie sa tii cont, mi se pare ca e mai bine per total. Totusi e nevoie de timp si munca. O data ce ai un plan si il executi sistematic nu are cum sa nu mearga.

Daca esti la inceput de drum nu recomand sa te arunci in reclame platite. E mai bine sa incepi prin direct linking pe grupurile/forumurile/comunitatile din care faci parte si in acelasi timp sa pornesti un website propriu unde sa adaugi continut in mod sistematic. Sunt sanse mari ca in primele 1-2 luni sa nu generezi nicio vanzare dar daca o sa continui cel putin 6-9 luni rezultatele o sa apara.

Ia avantajele si dezavantajele de mai sus, cantareste-le si apoi alege. Recomandarea mea finala e sa testezi orice. Cele mai bune rezultate si cele mai profitabile campanii le-am avut atunci cand am riscat testand idei pe care nu prea le-am vazut la altii.


Fac marketing afiliat de la finalul anului 2009 atunci cand mi-am facut primele conturi pe 2Parale (acum 2Performant) si CJ.com. Folosesc afilierea ca metoda de monetizare pentru proiectele mele personale (aplicatii, website-uri, bloguri, comunitati online). Nu e un full-time job si nici nu ma implic extrem de mult dar sunt multumit de rezultatele pe care le am. Daca vrei si tu sa incepe in afiliere iti recomand si cursul meu sau articolele din categoria Affiliate Marketing.

Radu Popescu

https://blogdeit.ro

Fondatorul comunitatii VlogDeIT. IT-ist generalist pasionat de zona de marketing/business. Ajut tinerii sa inteleaga domeniul IT din Romania si sa se angajeze mai usor.

Related post